.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار غیر رسمی در مطبوعات رسمی

مطبوعات رسمی کشور در شماره امروز خود به بررسی موضوعاتی از جمله اخذ تابعیت دوگانه بيش از 120 تن از فرزندان ديپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از کشور در سالیان اخیر پرداخته اند.

تهران امروز: صادق محصولي، وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: رئيس‌جمهور براي كمك به ساخت مسكن مهر خودروي خود را در يك اقدام خيرخواهانه براي فروش واگذار كرد كه اكنون اين خودرو در مزايده بين‌المللي قرار دارد و مبلغ آن به زودي اعلام مي‌شود.

رسالت: اعضاي فراكسيون اقليت مجلس دقايقي پس از اتمام جلسه ظهر ديروز مجلس، خانه ملت را جهت ديدار با هاشمي رفسنجاني ترك كردند. فراكسيون اقليت مجلس بعد از پايان جلسه علني ظهر ديروز (دوشنبه) به ديدار اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفتند. نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس در پاسخ به اين سئوال كه محور جلسه اين فراكسيون با هاشمي رفسنجاني چيست، از ارائه هر گونه توضيحات خودداري كردند.

ابتکار: برخي گزارش‌ها حکايت از آن دارد در ساليان اخير بيش از 120 تن از فرزندان ديپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از کشور از طرق مختلف مبادرت به اخذ تابعيت دوگانه کرده اند.

ابتکار: يکي از اعضاي شوراي راهبردي صدا و سيما که طي روزهاي اخير انتخاب شده است، چند هفته قبل در مصاحبه‌اي با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوري گفته بود بنده چيزي به نام فتنه را به رسميت نمي‌شناسم.

ابتکار: ضرغامي در سخنان تازه‌ خود نسبت به آنتروپي هشدار داد. او گفت: يكي از مشكلاتي كه ماهواره ايجاد كرده؛ به وجود آمدن آنتروپي و بي‌نظمي است كه اگر ادامه يابد جوانان قدرت تمركز روي حل مسائل را ازدست مي‌دهند.

کیهان: بخش فارسي صداي آمريكا دچار فساد و باندبازي و سوء مديريت شده و ما در ازاي پولي كه براي آن خرج مي كنيم، چيزي به دست نمي آوريم. كنت تيمرمن از عناصر سابقه دار در زمينه براندازي نرم كه رقابت هايي را هم با مديريت VOA فارسي دارد، ضمن بيان جمله فوق، اظهار داشت: بودجه صداي آمريكا در سال 2006 افزايش يافت و شمار كارمندان بخش فارسي 4 برابر شدند بي آن كه در كيفيت برنامه هاي آن بهبودي حاصل شود. ما از امكاناتي كه براي تغيير واقعي در حكومت ايران داريم استفاده نكرده ايم و اين در حالي است كه ايران هر روز كه مي گذرد به ساختن بمب اتمي نزديك مي شود.

کیهان: مخالفت وزير دفاع آمريكا با گزينه نظامي، عملاً اعمال فشار براي توقف برنامه هسته اي ايران را تضعيف كرده است. اين خبر را روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به اظهارات اخير جنگ سالار آمريكايي «رابرت گيتس» منتشر كرد. رابرت گيتس در توجيه ناتواني آمريكا براي درگيري نظامي با ايران گفته بود تهديد نظامي باعث اتحاد بيشتر مردم و مسئولان ايراني مي شود. واشنگتن پست همچنين نوشته است: اوباما مي گفت همه گزينه ها در قبال ايران روي ميز است يعني اقدام نظامي را هم مدنظر داشت. بوش هم همين سياست را دنبال مي كرد. اكثر سياستگذاران آمريكايي هم بر اين نكته توافق دارند كه براي تضمين موفقيت اعمال فشار بر ايران، تكيه بر قوه قهريه بايد يكي از عناصر مهم اين سياست باشد. پس چرا رابرت گيتس اين پيام ضروري را تضعيف مي كند؟

کیهان: ارگان رسمي سازمان سيا با اذعان به شكست جريان فتنه و آشوب اعلام كرد جريان اپوزيسيون، شمار حاميان حاكميت را دست كم گرفته بود و نسبت به گستردگي و نيرومندي خود توهم داشت. راديو فردا به همين دليل خواستار تعامل و مذاكره فتنه گران با اصولگرايان براي به هم زدن موازنه يكسويه قوا شد.

مردمسالاری: بازرس حزب اعتماد ملي گفت: اصلاح طلبان به خاطر ريشه در سياست داخلي ايران، حتما در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد. گروسي اظهار کرد: اصلاح طلبان با شيوه و نگرش جديد، حرفي براي گفتن در انتخابات مجلس پيش رو خواهند داشت. وي با بيان اين که اصلاح طلبان جديد بايد طرز فکر، عملکرد و ديدگاهشان به روز باشد، تصريح کرد: گفتار و ايده ها و چيدمان اين دوره از انتخابات، پيچيده است و بايد به روز عمل کرد.

مردمسالاری: آيت الله سبحاني درپاسخ به استفتايي نظر خود را درمورد خريد و فروش گيرنده ماهواره بيان کرد. وي در پاسخ به اين سوال که آيا خريد و فروش ديش(بشقاب) ماهواره، حرمت وضعي دارد؟ گفت: هرگاه غالب منافع آن حرام باشد، معامله اش صحيح نيست. والله العالم

وطن امروز: نشست اخیر اجلاس ناتو در لیسبون به مجادله لفظی نیکولا سارکوزی و عبدالله گل تبدیل شد. دلیل این مجادله نیز اختلاف‌نظر 2 کشور بر سر گنجانده شدن نام ایران در لیست تهدید‌های ناتو بود. پس از آنکه سارکوزی در سخنانی کینه‌توزانه ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای ناتو(!) دانست و گفت که باید نام ایران در لیست تهدید‌های ناتو قرار گیرد؛ عبدالله گل بلافاصله به صحبت‌های او واکنش نشان داد. گل به سارکوزی گفت: «ایران را فراموش کنید. سپر دفاع موشکی ناتو نباید کشور خاصی را هدف قرار بدهد».

وطن امروز: رضا ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع در آخرین مصاحبه خود از تلاش 30 ساله‌اش برای شکل دادن جریان فتنه در ایران پرده برداشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران وی در مصاحبه با روزنامه کانادایی گلوب‌اندمیل گفت: من 30 سال وقت و پول خود را صرف این جریان کرده‌ام. فرزند شاه معدوم در ادامه به ناتوانی خود در هدایت این جریان اعتراف کرد و مدعی شد که در غربت قادر به این کار نیست.

وطن امروز: مهدی هاشمی تلاش دارد با حمایت برخی نزدیکان و حامیان داخلی خود به ایران بازگردد و تلاش‌هایی صورت گرفته است تا وی را با حاشیه امن سیاسی و قضایی وارد کشور کنند. مطابق آنچه برخی رسانه‌ها منتشر کرده‌اند مهدی هاشمی از طریق برخی عوامل داخلی خود کسب اطلاع کرده است که پرونده وی آنطور که در برخی رسانه‌ها گفته شده است حجیم نیست و وی می‌تواند با طیب خاطر به کشور بازگردد. براساس این گزارش‌ها برخی از داخل کشور به مهدی هاشمی خبر دادند که نظام اطلاعات و مدارک کافی ندارد و بهتر است هر چه زودتر به کشور بازگردد.

وطن امروز: یکی از نمایندگان مجلس هفتم که به زدوبند و فساد اقتصادی متهم بوده، مدتی است در یکی از شهرهای اطراف تهران، تشکیلات حزبی و سیاسی راه‌اندازی کرده است. به گزارش جهان نیوز، وی از 17 ماه قبل تشکیلات سیاسی خود را راه‌اندازی کرده و از تعدادی نماینده ادواری مجلس دعوت کرده است تا در این تشکیلات جدید وی را همراهی کنند. جلسات تشکیلاتی وی در یکی از مساجد این شهر و برخی از برنامه‌های وی تحت عنوان «5 گل 5 ستاره» برگزار می‌شود.

ایران: رئيس‌جمهور فرانسه بعد از شکست در ارائه طرحی ضدایرانی در نشست ناتو در لیسبون، دست به اقدامی خبرساز زده است. تصاویری از سارکوزی و برلوسکونی در حاشیه این اجلاس منتشر شده که تعجب بسیاری را برانگیخته است. سارکوزی وقتی در حال صحبت با ترایان باسکو رئيس‌جمهور رومانی بود، هنگامی که نتوانست وی را متقاعد کند‌، ناگهان و برخلاف همه عرف‌های دیپلماتیک صحبت با همتای رومانیایی را نیمه‌کاره گذاشت و از وی دور شد! رئيس‌جمهور رومانی که از این اقدام به شدت بهت‌زده شده بود، نزدیک برلوسکونی نخست‌وزیر ایتالیا رفت و برلوسکونی که رفتار سارکوزی را دیده بود، برای دلداری دادن به رئيس‌جمهور رومانی، انگشت اشاره خود را روی گیج‌گاهش گذاشت و آن را چرخاند که این اقدام در زبان عامیانه، به این معنی است که «توجه نکن! طرف عقل درست و حسابی ندارد...»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.